czwartek, 15 sierpnia 2013

Orzechowy mus jaglany( bez cukru i glutenu)/ Gluten and sugar free millet pudding



Ostatnio stałam się fanką kasz. Gryczana, jaglana... kiedyś nic te nazwy mi nie mówiły( "gryczana? yyy...t o coś z gulaszem, tak?"), teraz się nimi zajadam odkrywając coraz to nowe możliwości.
Ten mus to ostatnio jedna z moich ulubionych kolacji, można z nim eksperymentować dowolnie- zmieniając rodzaj orzechów albo dodatki( owoce, bakalie). Zdrowo i pysznie, czyli tak jak lubię najbardziej

Składniki( 1 porcja)
-3 łyżki kaszy jaglanej
-50-100 ml wody
-100 ml mleka
-2 łyżki tartych orzechów włoskich( lub łyżka masła z dowolnych orzechów)
-łyżka miodu
-2 łyżki kremowego twarożku
-szczypta soli

Kaszę jaglaną przepłukać( aż woda zrobi się przeźroczysta), podprażyć w garnuszku i dolać 50 ml wody. Gdy się zagotuje dolać mleko. Gotować przez ok 15-20 minut co jakiś czas mieszając. W razie potrzeby dodać jeszcze wody.

Do ugotowanej kaszy wsypać orzechy, dodać miód, sól i twarożek, dokładnie zmiksować. Podawać z owocami lub bakaliami. Świetnie smakuje zarówno na ciepło jak i po kilku godzinach w lodówce.

***

In English


Ingredients (1 serving)
-3 Tbls millet
-1/3 cup of water
-2/3 cup of milk
-2 Tbls grated walnuts (or 1 Tbls of any nut butter)
-1 Tbls honey
-2 Tbls light cream cheese
-pinch of salt

Cook millet in milk with water for about 15-20 stirring occasionally. If necessary, add more water.

When millet is ready, add nuts( or nut butter), honey, salt and cream cheese, mix thoroughly. Serve with fruit or nuts. It tastes delicious as served hot as chilled



14 komentarzy:

  1. ten mus musi być pyszny !! też tak wygląda, orzechowe smaki to moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem, że to danie by mi zasmakowało :) Orzechowa nuta w kaszy jaglanej zawsze się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkiego rodzaju kasze i uwielbiam musy! A tu 2w1 :-) Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla miłośników orzechów to idealna propozycja :D

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł!
    zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza z orzechami? Zaczyna mnie ciekawić... Szczególnie w formie musu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A, ja gryczaną uwielbiam. Z cytrusami szczególnie (no, z bananami też od biedy może być) :)
    Ale jaglanej... nie, jeszcze nie próbowałam. Nawet ze świnką, psem, dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda rewelacyjnie!


    Pozdrawiam!


    www.eva-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasze uwielbiam już od dawna. Tak samo z orzechami czy miseczkowymi daniami. Danie w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. to lubię najbardziej! zdrowe i pożywne

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam go dzisiaj - cudowny! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...