sobota, 1 czerwca 2013

Takiej kawy nie piliście!


Bo czy to wciąż jest tylko kawa?  Konsystencja bardziej jak smoothie, czy mus. Sycące tak, że może zastąpić lekkie śniadanie w upalne dni. Smak taki, że poradzi sobie również jako deser.
Najbardziej przypomina mi deserki Monte jednak ze względu na posmak kawy i banana jest jeszcze ciekawsze.  Polecam spróbować!


Składniki( 1 porcja)
[inspiracja]
-80 g naturalnego tofu
-kilka łyżek( ok 60 g) kremowego serka (typu Twaróg Aksamitny lub President Śmietanowy)
-garść uprażonych orzechów laskowych
-połowa banana
-2 łyżeczki naturalnego kakao
-1/3 szklanki kawy
-miód/cukier/słodzik do smaku

Tofu, banana, serek, kakao, połowę orzechów i miód/cukier/słodzik zmiksować na gładką masę. Partiami dolewać kawę, w zależności od konsystencji jaką chcemy uzyskać( mniej jeśli chcemy jeść łyżeczką, więcej jak pić przez słomkę). Pozostałe orzechy wmieszać do masy. Najlepiej smakuje rano, po całonocnym schłodzeniu w lodówce


17 komentarzy:

  1. mmm kawusia pierwsza klasa *-* koniecznie muszę wypróbować tofu.wygląda to pysznie !!

    OdpowiedzUsuń
  2. No muszę przyznać, że rzeczywiście takiej kawy jeszcze nie jadłam, ani nie piłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś "zjem" sobie taką ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudo, cudo :) Co prawda tofu trochę mnie odstraszyło, ale jak inaczej się mam do niego przekonać, jeśli nie przez takie cudowne desery?

    OdpowiedzUsuń
  5. takiej kawy to ja nawet NIE JADŁAM :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ekstra! zapisałam do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieważne, jaką ma konsystencję. Ważne, że wygląda absolutnie fantastycznie i mam na to wielką ochotę:))

    OdpowiedzUsuń
  8. taką kawę bym wypiła... ojej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ cudnie wygląda... Chętnie bym taką "zjadła" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To ja przyznaję nie piłam nigdy takiej ;p
    Bosko wygląda<3

    OdpowiedzUsuń
  11. Pić czy jeść? Oto jest pytanie! :D
    Wygląda bardzo apetycznie i pewnie daje niezłego kopa z rana. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o, tak, poszukuję takich rzeczy, więc w sam raz trafiłam do Ciebie na taki przysmak ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuszące :D A czy serek jest obowiązkowy? Ewentualnie, czy można go zamienić czymś co powstało bez udziału krówki? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serek pomaga w nadaniu odpowiedniej konsystencji oraz nadaje całości tego "mlecznego" posamku, ale tak sobie teraz pomyślałam że świetnie sprwdziłaby się tu kokosowa śmietanka( ta stała część mlecza kokosowego która się odziela jeśli jets niewstrząśnięte i przechowywane w lodówce). A może byłoby to nawet smacznejsze ;)

      Usuń
  14. Dzięki :D Teraz nic nie stoi na przeszkodzie żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...