poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Lody z banana i masła orzechowego/ 2-ingredient nutty-banana ice-cream


Moim ulubionym deserem( na lato i w ogóle) są zdecydowanie lody. Czasami, gdy mam czas, lubię pobawić się w robienie domowych. Lubię wymyślać, co wrzucę do środka, a efekt końcowy jest niejednokrotnie lepszy niż lodów sklepowych. Minus? Czas. W upalne dni ochota na słodki deser przychodzi czasem nagle, a domowe lody są pracochłonne. I jeszcze okazuje się że półka w zamrażarce przeznaczona na lody sklepowe też świeci pustakami...Wtedy ratują mnie 2 rzeczy które zawsze mam w kuchni- mrożone plasterki banana i masło orzechowe.

My favorite summer dessert are ice-cream. Sumetimes I like to make my own- it' s a great fun to create new flavors and it often tastes better than ice-cream bought in market. Downside? Time. During warm days apetite for sweet frozen dessert comes suddenly and home-made icecream takes too much time. And what if also there aren't any grocery's ones? Than I am saved by 2 ingredients which I always have: frozen banana slices and peanut butter. 

Składniki(na 2 porcje)/ingredients(makes 2 servings)
-2 banany pokrojone w plasterki i wczesniej zmrożne/ 2 bananas, sliced and frozen
-czubata łyżka masła orzechowego/ 1 big Tbls peanut butter
-opcjonalnie: posiekane orzechy/ chopped nuts( optional)

Zamrożone plasteki banana miksujemy na gładką masę, dodając w międzyczasie masło orzechowe(i ewentualnie posiekane orzechy). Odstawiamy na 30-40 min do zamrażarki, po czym przekładamy do wafelków. Efekt smakowy odwrotnie proporcjonalny do włożonego wysiłku :)

Using food processor mix frozen bananas with peanut butter. Serve immediately or put into freezer for 30-40 min to make ice-cream harder.

Na ponowne nadejście upałów idealne.../ ideal for warm days, which are comming again...

35 komentarzy:

  1. lody to najlepszy deser na upalne dni, oj tak!:-)
    a Twój sposób na nie jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na przykład nie przepadam za tradycyjnymi lodami. Zdecydowanie wolę takie jak u ciebie w przepisie - po prostu zamrożone i zmielone owoce. Chętnie wypróbuje ten przepis jeżeli znowu przyjdą upały.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak tylko będę miała banany to zrobię te pyszne lody ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale u Ciebie pysznie! i zazdraszczam że możesz jeść, jeść i jeść i nadal jesteś chudziutka. widziałam niezły zapas reese's! moje ulubione <3

    OdpowiedzUsuń
  5. super ze nie ma jaj, smietany czy mleka :D a da sie tak zrobic z innymi owocami? nie lubie bananów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można- np. maliny tez świetnie smakują z masłem orzechowym :)
      Jednak wiadomo- banany mają dość specyficzną konsystencję, więc z innymi owocami lody wyjdą mniej kremowe, a bardziej jak sorbet, co nie znaczy że mniej smaczne ;)

      Usuń
  6. Banalnie proste, ale jakie dobre :D Uwielbiam lody i oba składniki, nawet je mam... Och, chyba dziś wykorzystam Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzisiaj na podwieczorek zagoszczą u mnie takie lody:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka, lody w najlepszym wydaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. w mojej zamrażarce leży tylko stara resztka sorbetu z grycana :(, ale w koszyku leżą 2 lekko brązowe banany a w szafce masełko orzeeechowe hmmm.... cu by z nimi zrobić ? :D
    Ide robić te lody natychmiast hehe ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. domowe lody górą! pyszna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  11. Co za zbieg okolicznosci - u mnie dzis tez przepis na te lody, zapowiadany zreszta na fejsie od paru dni. Uwielbiam je. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o boże, niebo <3 wypróbuję na pewno, tylko muszę kupić masło orzechowe :D

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie zjadłam szklankę lodów, ale te muszą być przepyszne! idealny deser na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak! Widziałam i robiłam. Dodaję do nich mnóstwo masła orzechowego, ale... jak szaleć to szaleć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I love banana ice cream. It's my absolute favourite! It probably goes very well with nuts.. and peanut butter!

    OdpowiedzUsuń
  16. nie ma jak domowe lody w takie upały, świetne!Dzięki za kolejne zdjęcie, czekamy na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Obśliniłam ekran ;p

    Wyglądają niesamowicie pysznie! Jak będziesz znów robiła, to daj znać ;D wpadnę na gałeczkę ;))

    OdpowiedzUsuń
  18. świetna opcja, aby zamrażać owoce i je blendować:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ja mogłam jeszcze nie tego nie jeść?!
    Trzeba będzie nadrobić zaległości :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam lody:)
    A Twoje wyglądają tak kusząco, że ślinka leci na samą myśl...:)

    OdpowiedzUsuń
  21. a jadłaś może z movenpicka creme brule?:D też są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam, jadłam :) smaczne, choć dla mnie z dostępnych w Pl numerem jeden są Lody Nocą Biała Czekolada i Vanilla Carmel Brownie z Haagen Dazs ;)

      Usuń
  22. a ja chyba jestem zbyt leniwy na domowe lody..

    OdpowiedzUsuń
  23. proste nie znaczy gorsze! apetyczne lody :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Rzeczywiście banalne proste, a jakie pyszne ! Wspaniały pomysł, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. LODY! Ostatnio zjadłam litr ;( Ale nie żałuję :D

    OdpowiedzUsuń
  26. chyba dzisiaj zrobię mężowi niespodziankę na podwieczorek w postaci tych pysznych lodów. Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się bardzo cieszyła z takiej niespodzianki :)

      Usuń
  27. robiłam niedawno szarlotkowe lody i są o niebo lepsze od sklepowych jakichkolwiek ;) bananowe to moje ulubione :):)

    OdpowiedzUsuń
  28. a ja to chyba jestem dziwadłem, bo za lodami średnio przepadam - chyba, że są to mcflurry, które są wyjątkowo mega gęste, jak na lody. :)

    chociaż połączenie banana z orzechem baaardzo do mnie przemawia i myślę, że są zdecydowanie warte skuszenia się nań. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. prawda, to takie jesienne smaki i klimaty :)
    spróbuj zrobić, koniecznie! przepis jest baaardzo prosty a efekt znakomity *.*
    miałam lekkie obawy własnie co do tej maki, ale zaryzykowałam i wyszło!:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Też kiedyś zrobiłam podobne - pyszne :)
    Twoje wyglądają znakomicie.

    A ja właśnie czekam na maszynę do lodów i coś czuję, że będą ją mocno eksploatowała :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...