sobota, 14 lipca 2012

Szybki deser z ricotty/ Express ricotta dessert


 Wspominałam już jak bardzo lubię ricottę? Zarówno w daniach wytrawnych, na słodko lub po prostu solo, łyżeczką z opakowania ;) Choć przyznaje, że od pewnego czasu nie darzę jej aż taką sympatią jak kiedyś... A wszystko przez to, że w zeszłym roku byłam na wymianie we Włoszech i miałam tam okazję skosztować ICH ricotty. No i przepadłam- tamtego smaku wprost nie da się opisać, to co znajduję na polskich pułkach ma z nim niestety niewiele wspólnego... Co nie zmienia faktu, że i tak da się z niego zrobić wiele bardzo smacznych rzeczy, a na tle innych dostępnych u nas serów, dalej plasuje się wysoko ponad przeciętną :)

Have I mentioned how much I adore ricotta? As well in spicy dishes as well in sweet ones or jut solo, eaten straight from packet ;) But I have to admit, my love isn't as big as it used to be... That's becouse of students exchange I participated last year, when I had a possibility to try Italian ricotta- there is no word to express that taste- so diffrent from polish version of this cheese.... However, it is still one of my favorites cooking ingredients, irreplaceable in many recipes.

Składniki( na 2 porcje)/ ingredients( 2 sevings)
[inspiracja/inspiration]
-200 g ricotty/ 7oz. ricotta cheese
-łyżeczka kakao/ tsp cocoa
-pasek gorzkiej czekolady/ 1/5 bar dar chocolate
-2 paski białej czekolady/ 2/5 bar white chocolate
-2 garście malin/ 6oz. raspberries
-łyżka miodu/cukru/słodzik; Tbsp honey/sugar/swetener

Osobno zetrzeć białą i gorzką  czekoladę. Ricottę wymieszać z kakaem, dosłodzić i dodać połowę startych czekolad oraz malin. Przełożyć do pucharków, udekorować pozostałą czekoladą i malinami. Schłodzić w lodówce i zajadać ;)

Grate white and dar chocolate. Combine ricotta with cocoa, add sugar and half od grated chocolate and raspberries. Put into small bowls, decorate with the rest od chocolate and raspberries. Serve chilled.


16 komentarzy:

  1. bardzo fajny i szybki pomysł:), a z ricottą tutaj jest podobnie - tubylcza jest gorsza i tańsza, włoska- och, mniam!!! i dużo droższa..

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie ;) Uwielbiam serek ricotta, a z czekoladą to dopiero smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie proste i nieskomplikowane przepisy, które każdemu smakują;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nienawidzę Cię za takie przepisy :C siedzi człowiek sam w klasycznym studenckim mieszkaniu z pustą lodówką, w perspektywie caluteńki weekend w pracy, więc zakupów robić nie ma sensu, przegląda sobie blogi i trafia na to. i co się dzieje? prawie wbiłam zęby w ścianę xDDD wygląda fantastycznie, kradnę przepis do notatniczka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. kabaczek smakuje chyba raczej jak cukinia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie przepadam za ricottą, chociaż w niektórych połączniach nawet mi smakowała, aczykolwiek deser wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ricottę! jednak do dnia dzisiejszego dodawałam ją zawsze do dań na ostro! deser wygląda smakowicie, więc tym razem kolej na ricottę na słodko;)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie ricotta obowiązkowo raz na jakiś czas musi znaleźć się w domu. Czasem mam na nią niesamowitą ochotę

    OdpowiedzUsuń
  9. Obłędny deser :) ja robiłam naleśniki czekoladowe z musem z porzeczki i serkiem wanilowym, ale planuje tez cos z ricotty :D chyba wypróbuje Twój :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie szybkie desery, mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ricotta, tak piszesz o niej, że aż w koncu musze chyba spróbować co to takiego ;)

    a deser mistrzowsko się prezentuje.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. deser wyglada wysmienicie <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudny deser! Ja najpierw pokochałam mascarpone na słodko i wytrawnie, potem przyszła miłość do ricotty w sosach, tartach i deserach. Oba serki są świetne i rzeczywiście można je wykorzystać na wiele sposobów. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z takich składników deser musiał wyjść obłędny! :) Prosto i szybko,to lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie proste, a takie apetyczne :) Uwielbiam ricottę!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...