niedziela, 5 stycznia 2014

Samolubne ciasto marchewkowe light z mikrofalii




Chcę czegoś zdrowego, czegoś słodkiego. Tylko dla siebie. I bez pieczenia, bo szkoda piekarnika na małą kokitkę. Szybkiego, bo chcę teraz. Ach, i pysznego- to najważniejsze.

Za dużo wymagań? Niekoniecznie. Wystrczy skorzystać z tego przepisu :)

Składniki( 1 porcja)
[inspiracja]

Ciasto:
-jajko
-2 płaskie łyżki mąki kokosowej
-1 płaska łyżka mąki ryżowej( może być dowolna zbożowa)
-1 średnia marchewka starta na tarce o drobnych oczkach
-1/4 rozgniecionego banana
-łyżka gęstego jogurtu
-słodzik/cukier do smaku
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-przyprawa do piernika

Frosting
-kilka łyżek kremowego serka
-2-3 krople aromatu waniliowego
-łyżeczka mąki kokosowej
-słodzik/cukier do smaku

Skłaniki ciasta dokładnie wymieszać, przełożyć do miseczki/kubka z szerokim dnem i wstawić do mikrofalii na 2-3 minuty( moc 600 W).
Składniki frostingu wymieszać.
Ostudzone ciasto przełożyć frostngiem. Najlepiej smakuje podane z miodem lub syropem klonowym i orzechami.



15 komentarzy:

  1. Czasami żałuję że nie mam mikrofali :(

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak kawałek przyjemności tylko dla siebie i to w tak szybkim czasie :)
    podoba mi się pomysł z kremem, kokosowy zdecydowanie musiał pasować idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z jednej strony ;pieczenie; w mikrofali do mnie nie przemawia, ale z drugiej.. jest dosyć sporą oszczędnością względem uruchamiania piekarnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to już wiem, do czego niebawem posłuży mi mikrofala :D Może jutro...? To ciastko wygląda naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie mikrofalowe ciastka, idealne na szybką i egoistyczną przyjemność :) Muszę koniecznie wypróbować Twoją wersję, marchewkowe chodzi za mną zdecydowanie zbyt długo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kreatywne śniadanko (▰˘◡˘▰)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie czegoś takiego potrzebuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciastka z mikrofalówki jeszcze nie jadłam, ale to się prezentuje przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe! szkoda, że nie mam już mikrofalówki :c

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie samolubne wypieki! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super :) bez cukru bedzie dobre,??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że jakieś słodzidło jest tutaj konieczne- w koncu jakby nie patrzeć to "ciasto" ;)
      Ja dodałam odrobinę słodzika do masy+ polałam całość miodem

      Usuń
  12. fajny pomysł, a w dodatku ładnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...