czwartek, 27 czerwca 2013

Omlet z truskawkami, czekoladą i camembertem/ Omlette with strawberries, chocolate and.camembert



Bardzo nietypowy omlet, bo z kakaem, czekoladą... oraz camembertem. I jeszcze pieprz do tego!
Przyznaję, z początku trochę się bałam, ale wystarczy pierwszy kęs, aby przekonać się, że te smaki idealnie się komponują. Pospieszcie się i wypróbujcie póki są truskawki bo warto :)


Very unusual omelette because it is made of  cocoa, chocolate ... and camembert cheese. Andalso with pepper!I admit, at first I was a little scared, but the first bite is enough to convince you that the flavors go together perfectly. So hurry up and enjoy the strawberries until they are fresh,  :)


Składniki( 1 porcja)
-2 jajka( żółtka i białka osobno)
-2 łyżki mąki ( użyłam ryżowej)
-2 łyżki mleka
-łyżeczka masła
-2 łyżeczki kakao
-szczypta pieprzu
-łyżeczka miodu
-2 kostki gorzkiej czekolady
-kilka truskawek
-kawałek sera camembert

Białka ubić na sztywną pianę. W osobnym naczyniu ubić żółtka z mlekiem, mąką i kakaem, doprawić pieprzem. Delikatnie połączyć z białkami. Smażyć na łyżeczce masła. W międzyczasie pokrojone truskawki obtoczone w miodzie podgrzać przez 20 s w mikrofali( można podsmażyć wcześniej na patelni). Gdy omlet jest już przewrócony na drugą stronę, ułożyć na nim truskawki, plastry camemberta, kawałki czekolady i smażyć jeszcze chwilkę pod przykrywką.

***

In Englisgh

Ingredients (1 serving):
-2 Eggs (yolk and awhite separately)
-2 Tbls flour (I used rice flour)
-2 Tbls milk
-1 tsp butter
-2 tsp of cocoa
-pinch of pepper
-1 tsp honey
-2 pieces of dark chocolate
-a few strawberries
-a piece of camembert cheese

Beat the whites until stiff . In a separate bowl beat the egg yolks with the milk, flour and cocoa and season with pepper. Gently combine with whipped whites. Fry using a teaspoon of butter. In the meantime, slice ​​strawberries dipped in honey, and put them into the microwave for 20 seconds. When the omelet is almost ready put onto it the strawberries, sliced ​​camembert, chocolate pieces and fry for another minute under the cover.




Przypominam o Bloglovin'! :)
Follow on Bloglovin

17 komentarzy:

  1. z camembertem to nie codziennie połączenie, i w sumie zachęciłaś mnie do tego by spróbować !! pewnie pysznie się wszystko skomponowało ;) fajny omlecior !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie! Ale musi być nieziemsko słodkie!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już jestem przekonana, że to połączenie smakuje bardzo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie no, wybiłaś mnie z rytmu tym daniem, bo takie czekoladowe, słodkie nawet z wyglądu, a tu pieprz i camembert! Ale wiesz, jednocześnie to mi się podoba, jako fanka serów pleśniowych czuję się zmotywowana do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak, połączenie co najmniej niecodzienne ale skoro tak zachwalasz koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. KAKAO się nie odmienia -.-

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie słodkości i wytrawności, to coś dla mnie:) Bardzo lubię takie smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jakiś boski! *___* z camembertem na pewno rewelacja <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda cudownie... Musiał smakować rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne połączenie. Truskawki są dobre w każdej oprawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się to połączenie! Nawet z tym pieprzem... Słyszałam ostatnio jakiś podobny przepis na 'pieprzne' truskawki i wydał mi się mocno dziwny, ale ten Twój jest duuużo lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam to połączenie. Jest przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychota ! Uwielbiam camemberta z dżemem truskawkowym, to ze świeżymi na pewno jeszcze lepszy :) Super :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Co jak co, ale mnie nie musisz przekonywać do takiego połączenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. truskawki w połączeniu z serem camembert? tego jeszcze nie widziałam i nie próbowałam :) intrygujące połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  16. musiało smakować genialnie! <3 camembert jest pyszny, a z truskawkami musiał smakować wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zadziwiające połączenie, ale wszystkie składniki lubię, więc kusisz, kusisz...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...