wtorek, 28 maja 2013

Warzywa z ryżem, kurczakiem i rybą/ Asian vegetabele mix with chicken and fish



Chociaż ja już do szkoły nie chodzę, a do pracy jeszcze nie, to nie zdążyłam zapomnieć jak to jest wracać późno, zmęczona i...bardzo głodna. Najlepszym wyjściem wydaja się być w takiej sytuacji zupki chińskie, ale, ale...aż tak zdesperowana to nigdy nie byłam. Bo w niewiele dłuższym czasie można przygotować dużo zdrowszy i smaczniejszy domowy chiński fast-food

Składniki( 3 średnie porcje lub 2 duże)/ingredients( 2-3 servings)
-torebka ryżu basmati( może być dowolny ale basmati najszybciej się ugotuje)/ 3/4 cup basmati rice
-opakowanie chińskich warzyw na patelnię( ja najbardziej lubię Hortexu "z przyprawą orientalną")/ 1 pack Asian Vegetable Mix
-pół piersi z kurczaka/ half boneless chicken breast
-filet białej ryby/kilka paluszków "krabowych" surimi/ 1 fish filet( any fish may be used)
-oliwa/ olive oil
-pieprz, czosnek, chilli, sos sojowy/ pepper, garlic and soy souce
-opcjonalnie olej sezamowy/ sesame oil( optional)

Ryż gotować przez 13 minut w osolonej wodzie. W międzyczasie na teflonie podsmażyć kurczaka przyprawionego pieprzem, czosnkiem, chilli i sosem sojowym raz rybę/paluszki krabowe. Ściągnąć mięso z patelni, wsypać warzywa. Podsmażać, aż będą gotowe, odłożyć na talerz. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy z oliwek, wsypać ryż, warzywa, mięso, rybę, dodać sos sojowy i ew. przyprawy jeśli były dołączone do warzyw. Smażyć krótko na dużym ogniu aż ryż stanie się chrupiący. Rozłożyć na talerze. Danie można jeszcze polać olejem sezamowym

Cook rice for about 13 minutes. Meanwhile,  in saute pan, add some olive oil, chicken breast sesoned with pepper, garlic and soy souce and fish. Cook until ready, than add more olive oil, soy sauce, cooked rice and prepared Asian Vegetable mix. Stir all together for a while. Put the dish onto plates, spread with seseame oil.




8 komentarzy:

  1. robię podobnie, lubię takie zdrowe i szybkie obiady ;) poza tym to takie smaczne, że chce się więcej ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i szybkie. Faktycznie dobre danie dla zabieganych. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie jednogarnkowe mieszanki to moje ulubione obiady :) mogłabym się nimi zajadać non stop :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowo i całkiem w moich smakach :) Ryż i chińska mieszanka, a do tego sos sojowy to zdecydowanie dobra kombinacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. szybko, smacznie i prosto:) to mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie znosiłam tych chińskich mixów z mrożonki. Przeszkadzało mi w nich wszystko. Później zrobiłam obiad podobny do Twojego i - jak to u mnie ostatnio - smak mi się zmienił:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zajadałam tym się kiedyś non stop :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie szybkie obiady :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...