sobota, 1 grudnia 2012

Kokosowy kurczak w sosie pomidorowym/ Coconut chicken in tomato sauce


Kurczak i kokos? Rzadko spotykane połączenie, ale za to jak smacznie.
Bardzo lubię takie kulinarne eksperymenty

Chicken and coconut? Not really popular combination, but truly delicious.
I love such culinary experiments

Składniki( 3 porcje)/ ingredients( 3 servings)
Na klopsiki/ Meatballs:
-duża pierś  z kurczaka(ok. 250g)/ boneless chicken breast (8oz)
-małe jajko/ small egg
-40 g wiórek kokosowych/ 2oz coconut shreds
-2 łyżki mleczka kokosowego/ 2 Tbls coconut milk
-sól, pieprz, gałka muszkatowa i curry/ slat, pepper, nutmeg and curry

Wszystkie składniki dokładnie zblendować. Zwilżonymi rękami formować płaskie klopsiki i smażyć do zarumieniania na teflonowej patelni( u mnie na oleju kokosowym)

Mix all ingredients until smooth. Form meatballs with moinstened hands and fry using non-stick pan( I also used 1 Tbls cocnut oil)

Na sos/ Sauce
-200 g przecieru pomidorowego/ 7 oz tomato puree
-200 g pomidorów krojonych/ 7 oz coctail tomatoes
-100 ml mleczka kokosowego/ 3.5 oz coconut milk
-kilka łyżek wiórek kokosowych/ few Tbls cocnut shreds
-50 g kremowego serka/ 2 oz cream cheese
-odrobina soli i pieprz/ salt and pepper
 Na patelnie wylać pomidory i przecier, dodać mleczko i wiórki kokosowe, dusić aż sos zgęstnieje. Pod sam koniec wmieszać serek, doprawić.
Klopsiki podawać polane sosem i posypane dodatkwo wiórkami kokosowymi.

 Put tomatoes, puree, cocnut milk and shreds onto pan, cook antil densed. Turn off the cooker, add cream cheese, season and combine well.
Serve meatballs with sauce and coconut shreds.


12 komentarzy:

  1. mmm kurczakowy przepis jest genialny ! pysznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiórki kokosowe? No ładnie... Ciekawa jestem, jak to może smakować - mam dobre przeczucia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, takiego połączenia chyba jeszcze nie jadłam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzadkie, ale jakże pyszne połączenie :)
      idealna kompozycja składników :)

      Usuń
  4. miałam okazję raz jeść takie połączenie-super doznania smakowe ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pyszności, nie jadłam kurczaka z takimi dodatkami, czas nadrobić:) pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  6. o jejjku, przepis na takiego kurczaka powalił ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. smakowicie wygląda, a połączenie smakowe.. genialne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, ja podziwiam, ze tak konsekwentnie tego bloga. Trzymasz sie tematu (smaków:D) i jestes coraz lepsza. Poza tym robisz swietne zdjecia potraw. Bardzo fajnie, ze piszesz tez po angielsku. Serio jestem pod wrazeniem, ze masz dopiero 17 lat i tak dobrze ci to idzie- kibicuje:)

    udanego grudnia
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa, takie komentarze są niesamowicie motywujące :)

      Usuń
  9. wiem że to nie tylko jedzenie ale ja mam tylko to na głowie;/

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniałe masz potrawy :) jestem zachwycona Twoim blogiem :) moje smaki ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...