sobota, 27 października 2012

Tarta z serami i łososiem na cieście z brokuła/ Broccoli "quiche" with cheese and salmon


 Sery i brokuły to chyba jedno z najlepszych połączeń kulinarnych. A jak jeszcze doda do tego łososia... cudo! Ostatnio naszła mnie ochota na tartę z tymi właśnie składnikami, jednak postanowiłam pójść o krok dalej i zamiast kruchego ciasta użyć brokuła. I wyszło! Nie tylko wyszło,ale i jak smakowało. Co prawda nie wiem czy wciąż można to nazwać tartą- spód nie jest chrupiący,smakuje inaczej niż mączny. Jednak jest o wiele zdrowszy, lżejszy i wciąż przepyszny.W połączeniu z farszem zawierającym chyba wszystkie moje ulubione składniki,tworzy świetne danie. Polecam podawać na zimno, kilka godzin po upieczeniu smakuje najlepiej!

Cheese and broccoli are one of the best kitchen duets. And if you add salmon... yummy! Lastly, I wanted to prepare quiche with these ingredients, but finally I decided to do even more- replace flour dough with broccoli. And it appeard to be a great idea! Well, I dont know whether I can still call it "quiche"( it's not so crispy and tastes different than made with fluor). However, it is much more healthy and still delicious. I reccoment serving chilled, few hours after prepration tastes the best!


  
Składniki (1 "tarta")/ Ingredients (1 "quiche")
 Spód/"dough"
-450 g ugotowanego brokuła/ 15 oz. cooked broccoli
-2 łyżki maki pełnoziarnistej/ 2 Tbls wholewheat flour
-łyżka siemienia lnianego/ 1 Tbls flax
-30 g zblendowanych orzeszków ziemnych/ 1oz blended peanuts
-1,5 jajka/ 1,5 eggs
-sól, pieprz, oregano/ salt, pepper and oregano
Farsz/ stuffing
-0,5 kg serka wiejskiego/ 18oz cottage cheese
-80 g śmietany/ 3oz cream
-1,5 jajka/ 1,5 egg
-100 g wędzonego łososia/ 3.5 oz smoked salmon
-60 g pleśniowego/ 2,5 oz blue cheese
-kilka suszonych pomidorów/ few sundried tomatoes
-klika pomidorków koktajlowych/ few cherry tomatoes
-sól, pieprz, oregano/ salt, pepper, oregano

Wszystkie składniki spodu zmiksować, przełożyć na naczynie do tarty wyłożone papierem do pieczenia. Piec 20 minut w 180 stopniach.W międzyczasie przygotować farsz: dokładnie zmiksować serek wiejski, śmietanę, jajka i przyprawy
Na lekko przestudzonym spodzie układać kawałki łososia, sera pleśniowego i suszonych pomidorów. Zalać wszystko masą, udekorować pomidorkami koktajlowymi. Ponownie zapiekać w  190 stopniach przez 20-25 minut.

Mix all ingredients of the "dough". Put onto quiche plate. Bake for 20 minutes in oven preheated to 360F
Meanwhile, prepare stuffing: blend cottage cheese, cream, eggs and seasonings until well combined.
Place diced blue cheese, salmon and sundried tomatoes on chilled "dough", than the cottage cheese stuffing. Decorate with cherry tomatoes. Bake for 20-15 minutes in 370 F.  





29 komentarzy:

  1. Składniki idealnie na mój smak. Tarta pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł na pyszny i zdrowy obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serek wiejski, pleśniowy, łosoś, brokuły... Koniecznie muszę zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba ciężko byłoby mi odczekać te pare godzin po upieczeniu ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. swietny przepis, wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam, zjadłabym ;)
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna tarta!!bardzo lubię połączenie brokuła z łososiem, lubię też warzywne spody typu pizza z kalafiora, czy właśnie taki spód z brokuła.
    zrobię, o ile mi zostanie jakiś wolny brokuł, ostatnimi czasy wcinam je nałogowo,codziennie :D
    w każdym bądź razie Twoja tarta bardzo apetycznie wygląda!! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki świetny przepis, podoba mi się takie połączenie, mniam mniam:) A.

    OdpowiedzUsuń
  9. łał! ciasto z brokuła! i jeszcze te sery <3 przepis wymarzony dla mnie. Jesteś cudotwórczynią ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe połączenie, jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm jeszcze nigdy nie jadła tarty na wytrawnie! musi być pyszna;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę kawałeczek, a jeśli można, to dwa :) Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, to dopiero musiało być pyszne i jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow, jakie połączenie, nie wpadłabym na to chyba sama!!
    zapisujęprzepis!!

    OdpowiedzUsuń
  15. zachwyciła mnie ta tarta! wspaniała :)) i jaka zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zdecydowanie moje smaki !
    robiłam w weekend ciasteczka orzechowe dla baletnic z Twojego przepisu. jedne z lepszych ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawie brzmi i wygląda! Pierwszy raz spotykam się z takim połączeniem, ale już je polubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo apetyczna tarta, a ciastem z brokuła zostałam zaskoczona pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pycha pycha i jeszcze raz pycha!:)
    Pyszna kompozycja i piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pod wrażeniem pomysłu, bo lubię tarty, a o takim cieście jeszcze nie słyszałam! Przy jednej z kolejnych okazji postaram się wykorzystać Twoją metodę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wanie podchodzę do robienia tarty i zastanawiam się co oznacza 1,5 jajka. Czy powinnam zmieszać 3 jajka i połowę dodać do spodu a połowę do farszu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Mam nadzieję, że posmakuje ;)

      Usuń
  22. zapowiada sie genialnie, musiala byc pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...