środa, 31 października 2012

Mus dyniowy z białą czekoladą/ White chocolate pumpkin mousse


Też tak macie  ze ledwo narobicie sobie dyniowych zapasów  i od razu zaczyniacie je otwierać? Z mojej spiżarni zniknęły już 2 słoiki dyniowego puree ;) Jeden z moich ulubionych smaków jesieni- na ostro na słodko... Dziś prezentuję ten drugi wariant, czyli dynię na deser. Mnie ten mus zachwycił- nawet nie przyszło mi do głowy, że dynia i biała czekolada mogą tak smakować! Konsystencja również jest doskonała, deser rozpływa się w ustach, a do tego jest... całkiem zdrowy( ilość białej czekolady jest relatywnie mała w stosunku do całości). No po prostu IDEAŁ! :)

Składniki( 3 porcje)/ ingredients( 3 servings)
-1/2 szklanki dyniowego puree(ok. 200 g)/1/2 cup pumpkin puree
-3/4 tabliczki białej czekolady/ 1/2 cup whie chocolate chips(about 2,5oz)
-160 g kremowego serka(np Śmietanowy Presidenta, Aksmitny dr.Oetkera etc)/ 5oz light cream cheese
-120 g serka wiejskiego/ 4oz cottage cheese
-2 łyżki syropu klonowego/ 2 Tbls marple syrup
-1,5 łyżeczki żelatyny/ 1,5 tsp gelatin
-odrobina mleka/ a little bit of milk
-cynamon, orzechy/ cinnamon, walnuts

Białą czekoladę rozpuścić z odrobiną mleka( ja użyłam kuchenki mikrofalowej, można w kąpieli wodnej), odstawić do przestudzania.
Puree, serki i syrop klonowy zmiksować na gładka masę, dodać cynamon, rozpuszczoną czekoladę oraz żelatynę rozpuszczona w odrobinie mleka( uwaga! nie może być w niej grudek!). Ponownie wszystko razem zblendować.
Przełożyć do pucharków i odstawić do lodówki na kilka godzin. Podawać udekorowane orzechami.

Put chocolate chips into bowl, add 2 Tbls milk and microwave for about 40 seconds. Stir until chocolate is melted.
Put pumpkin puree, cream cheese, cottage cheese and marple syrup into food processor, mix until smooth..
Add in the gelatin disoved in 3 Tbls of milk, melted white chocolate, cinnamon  and again beat unitil well combined
Pour into  serving glasses and refrigerate for few hours.



22 komentarze:

  1. Dynia i biała czekolada? Trzeba będzie koniecznie wypróbować przepis;)

    pozdrawiam ciepło

    Malwina

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłam sobie konfitur śliwkowych i staram się trzymać od nich z daleka. Bo teraz węgierek już nie ma i nie dorobię sobie. A ze wszystkimi przetworami mam tak, że natychmiast chciałabym je otwierać.
    Muszę ćwiczyć silną wolę :)

    A podobny deser muszę zrobić. W końcu jeszcze nie muszę oszczędzać dyni :) Jeszcze trwa sezon...

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie pyszności!!! mniam! wygląda baaaardzo smacznie:) A.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłem dyni! dasz wiarę?:D ale jakoś nie wiem od czego zacząć probowanie jej..

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za boski deser! Dynia z czekoladą, serkami, no - pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłabym takie dyniowe ah tylko nie mam dyni pod rękę ,pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  7. No ja tak nie mam z dyniowymi zapasami ;P Ale mus mi się podoba, bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obłędny deser! U mnie też dyniowe przetwory znikają podejrzanie szybko;)

    OdpowiedzUsuń
  9. taki mus brzmi baardzo smacznie!:))

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmmm! jak pysznie wyglada! a smakować musi jeszcze lepiej!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię połączenie dyni z gorzką czekoladą, więc białą pewnie też musiało dobrze smakować. (;

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo zaciekawił mnie ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda tak smakowicie że.. ! :-)


    zapraszam Cię również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie pomyślałabym o połączeniu dyni z białą czekoladą - zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...