czwartek, 23 sierpnia 2012

Kurczak z brokułami i masłem orzechowym/ Peanut butter chicken chicken


Od dawna jedno z moich ulubionych obiadowych dań, pierwsze w którym wykorzystałam masło orzechowe "na słono". Ostatnio nieco o nim zapomniałam ale właśnie nadrabiam.

One of my favorite dishes, the first one I prepared using peanut butter not in "sweet version". Lastly, a little bit forgotten, but I am just making up for it.

Składniki na porcję/ingredients per serving
-pół piersi z kurczaka( ok.130 g)/ half boneless chicken breast(  4.5oz)
-1/4 brokuła/ 1/4 broccoli, cooked
-czubata łyżka masła orzechowego/ 1.5 Tbls. peanut butter
-czubata łyżka kremowego serka/ 1.5 Tbls  cream cheese
-3 łyżeczki sosu sojowego/ 3 tsp. soy sauce 
-sól, pieprz, czosnek i chilli/ salt, pepper, garlic and chilli
-orzechy do posypania/ chopped  peanuts

Kurczaka pokroić w kostkę, polać łyżeczką sosu sojowego i przyprawić. Podsmażyć na teflonowej patelnie, gdy się zarumieni dodać kawałki ugotowanych wcześniej brokułów, masło orzechowe, przyprawy i sos sojowy. Mieszać na małym ogniu do połączenia się składników. Po ściągnięciu patelni z ognia dodać jeszcze serek, ponownie zamieszać. Przełożyć na talerz, posypać orzechami.

Dice chicken, add 1 tsp soy sauce and seasonings, fry. When ready, add diced broccoli, peanut butter, seasoning and soy sauce. Stir until combined. Remove from pan, add cream cheese and combine again. Put onto plates, spread with peanuts.


 

40 komentarzy:

  1. bardzo smaczne dania ,lubię kurczaka w takiej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to danie i też dawno nie robiłam ;) Dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja jeszcze nigdy nie jadłam kurczaka w takiej wersji! trzeba w weekend spróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam podobne danie z orzechami nerkowca i sosem sojowym - wyszło pyszne, dodatek brokułów i masła orzechowego myślę że jest tu dobrym pomysłem. spróbuję następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie jadłam, ale przekonałaś mnie swoim opisem i myslę, że najwyższy czas nadrobić zaległości :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale tu u ciebie dzisiaj wspaniałości! obłędny kurczak:)

    OdpowiedzUsuń
  7. to też jedne z moich ulubionych na wytrawnie;) chyba na równi z makaronem, brokułami i masłem:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezentuje się zankomicie, uwielbiam takie orzechowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. prezentuje sie świetnie! Szkoda tylko że mam masło orzechowe już z kawałkami czekolady, ale hmmm... smakowałoby ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... kurczak orzechowo-czekoladowy brzmi interesująco, może kiedyś wypróbuję :D

      Usuń
  10. mmm, az slinka cieknie! wpadam do Ciebie dzisiaj na obiad! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam, zapraszam- kurczaka i orzechów zawsze mam w zapasie :D

      Usuń
  11. zapowiada się rewelacyjnie :) zapisuję sobie Twoją propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kurczaka w sosie orzechowym, uwielbiam! Chętnie spróbuję go zrobić z Twojego przepisu, zapowiada się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też się zapisuję na takiego pysznego kurczaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa propozycja warta wypróbowania!:) nigdy jeszcze nie jadłam kurczaka przyrządzonego na taki sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawy przepis :) nigdy nie jadłam kurczaka w takiej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  16. Częstuję się i... zmykam gotować moją zupę rybną . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Prezentuję się smakowicie i gdybym tylko jadła mięso na pewno bym spróbowała :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam brokuły z samym sosem, też pysznie :D

      Usuń
  18. tendencja jest taka, że jak jest kurczak, to już mi sie podoba ;D więc przepis zapisuję. ;)) a, że ten sosik wygląda interesująco tym bardziej zapisuję ;).

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  19. muszę spróbować coś takiego, uwielbiam jak coś chrupie, szczególnie połączenia z orzechami! pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Orzechy w połączeniu z kurczakiem jadłam raz, i muszę przyznać, że to połączenie przypadło mi szczególnie do gustu. Tym razem wypróbuję ten twój wynalazek:)
    pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam połączenie kurczaka i orzechów. Pyszności :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. koniecznie do wypróbowania bo wielbię wszystko, co orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. możesz tez spróbować zrobić szybki deser z jabłkami i brzoskwiniami:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam przeraźliwą słabość do kurczaka z orzeszkami ! Muszę koniecznie spróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  25. hmmm tyle się słyszy o kurczaku, tyle razy 'przeszedł' przez mój dom, ale jeszcze nigdy nie próbowałam orzeszkowego kurczaka;) pora to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie jadłam, ale jestem pewna że by mi posmakował.

    OdpowiedzUsuń
  27. z masłem orzechowym nie jadłam i nawet nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Great recipe! I love peanut chicken and yours looks delicious:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zapowiada się pysznie. Podoba mi się to, że najpierw mięso jest najpierw duszone z masłem orzechowym, a potem jescze posypane chrupiącymi orzeszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mmmm, wygląda niezwykle smakowicie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. wygląda bardzo smakowicie :) ale niestety nie spróbuję bo zrezygnowałam z jedzenia mięsa :)


    www.classicorcool.com

    OdpowiedzUsuń
  32. genialne połączenie smaku, uwielbiam kurczaka w takiej postaci, ja dodałabym jeszcze mango :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, z tym mango bym nie pomyślała, brzmi ciekawie. Może się odważę następnym razem :)

      Usuń
  33. łaaał! dawno szukałam już przepisu na połączenie kurczaka z masłem orzechowym, ten wydaje się świetny! :) idę do kuchni właśnie go poczynić na obiad, nie mam jednak brokuła, (a nie chce mi się już lecieć do sklepu bo jestem mega głodna) i podam go sobie z ryżem, ale myślę, że tak też będzie pysznie (?) :)

    OdpowiedzUsuń
  34. O jakie świetne połączenie, gratuluje pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...