wtorek, 7 sierpnia 2012

Mus śliwkowy/ Plummy mousse

Koniec wakacji, wracam z przepisami. Na pierwszy ogień: śliwki.



Zacznę od tego, że nie cierpię zupy śliwkowej.
Ani kompotu z suszu.
Za to kocham powidła.
A ponieważ smak tego deseru jest o wiele bardziej do nich zbliżony, niż do znienawidzonych przeze mnie śliwkowych wigilijnych potraw, bardzo przypadł mi do gustu. Szybki w wykonaniu, o pięknym zapachu ulubionego cynamonu...

Składniki( na 3 porcje)/Ingredients( 3 servings)
-400 g śliwek bez pestek/ 14oz plumps
-100 g gęstego jogurtu naturalnego/3,5oz greek yogurt
-200 g masy sernikowej/ 14oz creamy unsalted cheese( just like for cheesecake)
-cukier/słodzik; sugar/sweetener
-łyżyczka cynamonu/ teaspoon cinnamon
-ciasteczka i popping amarantusowy/cookies and amarantus popping

Śliwki zmiksować na gładką masę, dodać jogurt i masę senikową. Dosłodzić, przyprawić cynamonem i przełożyć do miseczek. Udekorować kleksem z masy sernikowej, pokruszonymi ciasteczkmi i poppingiem. Najlepiej smakuje schłodzony.

Mix plumps, yogurt and creamy cheese. Add sugar/sweetener, season with cinnamon and put into small bowls. Decorate with a bit of creamy cheese, croumled cookies and popping. Serve chilled. 




I jeszcze tag od blissful:
1. Czego nie lubisz w ludziach? 
Fałszu i pozerstwa.
2. Gdybyś mogła być jakimś super bohaterem z telewizji to kto to by był?
Jako dziecko zawsze chciałam być Storm z "Fantastycznej Czwórki" bo miała piękne włosy, a moje były wtedy cienkie i krótkie
3. Gdybyś mogła cofnąć czas to do jakiego momentu?
Staram się nie żyć przeszłością.
4. Czy jest coś czego żałujesz w swoim życiu? Jeśli tak to co to jest?
Na czas gimnazjum zrezygnowałam z baletu. A tyle mogłabym się nauczyć przez ten czas... 
5. Do czego byłabyś zdolna dla bliskich i rodziny?
Zrobiłabym dla nich wszystko, rodzina jest dla mnie bardzo ważna.
6. Jakie było Twoje pierwsze danie, które kiedykolwiek przygotowałaś?
Nawet tego nie pamiętam, ale są gdzieś w rodzinnym albumie zdjęcia, jak stojąc na krześle(żeby dosięgnąć do patelni) smażę jajecznice ;)
7. Opisz Swoją zabawną przygodę w kuchni.
Hmm, nie  mogę przypomnieć sobie żadnej takiej wpadki ;)
8. Jakie jest Twoje ulubione danie?
Jak już odpowiedziałam w poprzednim poście- naprawdę nie umiem się zdecydować- makaron, ale połączeń dużo
9. Jakie jest Twoje popisowe danie?
Każde kolejne nazywam popisowym, a potem robię je dla wszystkich w rodzinie. Ostatnim taki przepisem był makaron z łososiem i sosem z ricotty, który zaserwowałam mamie i siostrze, potem tacie, a także babci i dziadkowi- wszystkim smakowało :)
10. Jaki jest Twój ulubiony posiłek w ciągu dnia?
W ciągu roku szkolnego-śniadanie, w wakacje i weekendy- wieczorny deser.

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam mus śliwkowy, ten wygląda smakowicie. Tak samo zresztą jak nie cierpię suszu. ;)
    Tylko pewnie dodałabym tu jeszcze trochę gorzkiego kakao. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie pomyślałam, następnym razem koniecznie tak zrobię! :)

      Usuń
  2. Jak to koniec wakacji? Jeszcze nawet nie mamy połowy sierpnia! ;P
    Przesmacznie wygląda ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli koniec wyjazdowych postów i wakacji od gotowania ;) całe szczęście że te szkole jeszcze trwają :D

      Usuń
  3. Suszu to i ja dziękuje. Suszone śliwki dobre, a powidła najlepsze!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham powidła miłością nieskończoną (ale kompotu z suszu do ust nie wezmę nawet:p), więc ten mus na pewno by mi zasmakował, muszę koniecznie wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ja coś przegapiłam? Jak to wakacje się już kończą? Co to, to nie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. powidła uwielbiam ak jak Ty najlepiej smakują mi palcem ze słoika zagryzane herbatnikiem ;d
    przepis bardzo fajny, chyba skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z zawzięciem upycham śliwki do dań i przetworów wszelkich. 6 śliw solidnie owocujących sprawia, że ręce mam pełne roboty. Musu ze śliwek nie gotowałam i w życiu nie próbowałam. Dzięki za przepis. Zapisuję, Gotowanie i degustacja przewidziana na piątek :) pozdrawiam kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że posmakuje :) daj znać jak wyszło :D

      Usuń
  8. co za cudowny przepis:) ubóstwiam powidła i wszelkie musy! pychota

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. masa sernikowa bardzo ciekawie brzmi w tym zestawieniu

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam kidyś podobne, ale Twój wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gubicie 11 pytanie, któr mialo brzmieć Co lubisz jesc na śniadanie :D

    A mus wspaniały. Kilka razy robiłam podobny :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Co mam zrobić żeby dostąc taką paczkę jaką wysłałas whiness? ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. keks?:) czy kleks:), ja bym chyba się nie odważyła zjeśc śliwek z twarogiem, to się może źle skończyć, przynajmniej tak mnie uczyła mamusia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kleks oczywiście, już poprawiam literówkę ;)

      Co do ewentualnych problemów, 3 dni po zjedzeniu ogłaszam, że wszystko było w porządku i to nie pierwszy raz :)

      Usuń
  15. Tak odpowiedziała; D Lazura nie jadłam jak smakuje ?

    OdpowiedzUsuń
  16. musik rządzi! ;-) Dzięki za piękne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dopiero niedawno polubiłam śliwki. Twój mus smakowałby mi na pewno. Uwielbiam wszelkie musy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Doskonały przepis, aż ślinka cieknie na samą myśl. Super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba nigdy takiego jogurtowo-śliwkowego musu nie próbowałam, no to muszę kiedyś zrobić np. do śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Musi być wyborny ;) uwielbiam śliwki. A kompot z suszu musi byc dobrze zrobiony wtedy jest słodki i nie ma w nim tego niedobrego posmaku. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...