czwartek, 9 sierpnia 2012

Moja słoikowa owsianka/ My oatmeal in jar


Sezon na owsianki z lodówki trawa w najlepsze. Uwielbiam budzić się rano ze świadomością, że pyszne śniadanie już na mnie czeka. Wypróbowałam już wiele wariantów smakowych, ale ta chyba najbardziej przypadła mi do gustu- idealnie gęsta, kremowa konsystencja oraz pyszne połączenie borówek i syropu klonowego sprawiają, że każdy kęs to czysta przyjemność.

Skałdniki na porcję/ingredients per serving
-1/4 słoiczka płatków owsianych/1/4 cup oatmeal
-1/4 słoiczka mleka/1/4 cup milk
-1/3 słoiczka masy sernikowej( ew. bardzo gęstego jogurtu, ale wtedy należy zwiększyć jego proporcje względem mleka)/1/3 cup of creamy cheese( it can be also greek yogurt)
-2 łyżki syropu klonowego(ilość zależy od preferencji)/2 tablespoon marple syrup
-borówki(tyle, aby dopełnić słoik)/blueberries(enought to fill the jar)
Wykonanie jest bardzo proste- po kolei umieszczamy w słoiku nasze składniki. Do 1/4 wysokości sypiemy płatki, następnie dodajemy 1/4 objętości mleka, potem masę sernikową, na końcu syrop i jagody do pełna. Dokładnie zakręcamy i trzęsiemy aż wszystko się wymiesza, po czym odkładamy do lodówki. Trzeba się tylko powstrzymać, żeby wytrzymała do rana ;)

Put all ingredients( without blueberries) into the jar, put lid and shake(strongly ;) When ingredients combined, remove lid and add blueberries. Again put lid and shake, but only a little. Put the jar into the fridge for all night and enjoy delicious ready-to-eat breakfast the next day :)  

P.S- słoik można też zakręcić, zapakować do torebki i cieszyć się pysznym śniadaniem "na wynos"!



29 komentarzy:

  1. te owsianki są genialne w swojej prostocie i banalności!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam nocne słoiczkowe owsianki , są przepyszne ;)
    ale jak dla mnie najlepsze te poranne cieplutkie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wygląda. Fakt, chyba największym zagrożeniem dla tej owsianki jest, że ktoś ją po prostu wyje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam nocną z borówkami i z masełkiem orzechowym <3.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczna. Można jeśc oczami... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm właśnie jestem przed sniadaniem i nie wiedzieć czemu nagle zrobiłam się straaasznie głodna:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. omomom, z masą sernikową musi być przepyszna! i jeszcze borówki<3

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja jeszcze nie jadłam takiej owsianki:/ wiem, pewnie dużo straciłam;) twója wygląda znakomicie, a i przepis kusi zeby ją w końcu zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj na mnie czekała podobna tle że z mleczkiem skondensowanym z tubki. Pycha! Kocham takie. Najtrudniej jest się powstrzymać pred "zajrzeniem" w nocy do lodówki :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda znakomicie. Aż znowu stałam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. z masą sernikową brzmi pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm, zaraz sobie taką owsiankę na jutro przygotuję! Tylko, że z truskawkami. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. masa sernikowa? w sensie ser na sernik, czy coś gęstego o smaku sernika? :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykły zmielony ser, w stylu tych wiaderkowych. Ja używam Twarogu Aksamitnego dr.Oetkara lub Śmietankowy z Presidenta, najlepiej żeby był bez żadnych dodatków(np.cukru czy aromatu)

      Usuń
    2. dzięki za odpowiedź, kochana, teraz na pewno wypróbuję! :)))

      Usuń
  14. Akurat mam borówki, ale ten czas owsianki nie chcę;).
    zawsze jak robię lodówkową, to potem i tak ją podgrzewam:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Słoiczkowe owsianki mają w sobie to coś ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. chciałabym zapytać ile w NY kosztują lody Ben&Jerry? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo różnie, zależnie od marketu. W delikatesach w centrum od 3.50( na promocji) do 6 $, w hipermarketach pod miastem na pewno taniej

      Usuń
  17. ze sloiczka smakuje cudownie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę przyznać,że słoiczkowa owsianka to dla mnie zupełna nowość. Muszę zaopatrzyć się w syrop klonowy i wypróbuję ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam te słoiczkowe pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym zauważyć, iż angielska nazwa 'głównego bohatera' tegoż dania, to 'oatmeal', nie 'outmeal'. Chyba, że masz zamiar wziąć ten słoiczek ze sobą w trasę ;), ale wątpię, żeby o to Ci chodziło, bowiem w składnikach wyraźnie napisałaś '1/4 cup outmeal'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poprawkę, już edytuję :) nie wiem czemu zawsze robię błąd w tym słowie, jakoś automatycznie pisze mi się "out" ;)

      Usuń
  21. coraz bardziej podobaja mi się te słoiczki wypełnione owsianką

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny przepis i super pomysł. Robiliśmy różne owsianki ale tak pomysłowej nigdy. Będę przerabia nasze owsianki na wersje słoiczkowe. Ale chyba nie dam rady wieczorem, bo jednak nie wytrwałyby do rana :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Biorę udział w blogowej akcji 11 pytań i nominowałam Twojego bloga. Więcej szczegółów u mnie : http://widelce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...