środa, 15 sierpnia 2012

Banoffee z małą modyfikacją.../ Banoffee pie


Nie będę nikomu wmawiać że to ciasto jest lekkie, zdrowe, czy mało słodkie Na pierwszy rzut oka widać że nie jest w ogóle. Za to jest jednym z najlepszych na świecie i to wystarcza żeby od czasu do czasu bez wyrzutów sięgnąć po kawałek. Albo 2. Ewentualnie 3 

I won't tell you this pie is healthy, light or low-carb. You can see it it definitely not. However, it is one of the best cakes in the world and that's enough to eat a piece from time to time. Or 2 pieces. Eventually 3 

Przepis zostawiłam prawie bez zmian, jednak czegoś mi w nim brakowało... Mascarpone! Najlepszy "deserowy" serek czyni konsystencję masy jeszcze bardziej kremową, a całe ciasto- jeszcze bardziej moim ulubionym ;)

The recipe is almost the same as original one, but I knew there is a lack of something... Mascarpone!The best "dessert" cheese makes it even more creamy and more "my favorite pie ever" ;)

Składniki( blacha 23x23cm)
-200 herbatników digestive/ 7oz. digestive cookies
-80 g płatków owsianych/ 3oz. old-fashioned oats
-100 g masła/  3.5 oz butter
-łyżka cukru trzcinowego/ 1 Tbls dark sugar
-puszka masy krówkowej(400g)/ 1 tin(14 oz.) dulce de leche
-3 banany/ 3 bananas
-opakowniae(250 ml) śmietany kremówki/ 9oz cream
-200 g mascarpone/ 7oz. mascarpone
-2 łyżki cukru pudru/ 2 Tbls powder sugar
-1/3 tabliczki gorzkiej czekolady/ 1/3 bar dark chocolate

Ciasteczka pokruszyć na pył, dodać rozpuszczone masło, płatki owsiane, cukier i ponownie zmiksować. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, dokładnie ugnieść i włożyć do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 7-8 minut. W międzyczasie gdy spód się studzi, podgrzać masę krówkową( nie doprowadzić do wrzenia, powinna stać się tylko płynna). Przełożyć masę na spód, następnie ułożyć pokrojone w plasterki banany. Schłodzoną śmietanę ubić dodając pod koniec cukier puder. Dodać mascarpone i ponownie zmiksować, tym razem na najmniejszych obrotach. Masę przełożyć na ciasto, posypać startą czekoladą odstawić do lodówki na co najmniej 12 godzin( żeby smaki się przegryzły)

Crush digestive cookies, add melted butter, oats, dark sugar and mix again.Put onto baking tray and press, so that there are no holes. Put into oven preheat to 320 F for 7-8 minutes.In meantitme, warm up dulce de leche and pour onto base, than slicced bananas. Whip the cream with powder sugar, add mascarpone and combine well.. Pour the cream onto banans.Sprinkle with grated dark chocolate and put into fridge for at least 12 h.

I w końcu rozkwitły storczyki...

Carmel <3

42 komentarze:

  1. Jezuniuuu pychotki, czekam aż wyjde z tej wstręnej choroby i bez płaczu i wyrzutów zjem kawałek, albo 2..ewentualnie 4 ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. ten wyciekający karmelowy środek.. jaał!

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nie próbowałam, a mam chęć..

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja wierzę na słowo, wygląda cudnie. *_* Ten wypływający karmel sprawia, że mam ochotę i na 10 kawałków. Nigdy nie jadłam tego ciasta, ale to musi się zmienić. ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto musi być pyszne ,bo na prawdę smacznie wygląda <3 a jeden kawałek jeszcze chyba nikomu nie zaszkodził ,no chyba ,że to nie był tylko ten jeden ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam, ale kolana mi miękną gdy widzę wypływającą masę <3.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra,dobra, dobra... Ostatnio robiłam, nie dla sibie;<.
    Kocham je!!!. Z mamą zjadam całą blachę w ... 2 h najdłużej:D

    OdpowiedzUsuń
  8. przyprawiłaś mnie właśnie o ślinotok! i mimo że ledwo doszłam z kuchni do pokoju, bo tak się najadłam na śniadanie to na duuuży kawałek tego ciasta znalazłoby się miejsce:D

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie jadłam, ale muszę zrobić! wygląda niesamowicie *_* karmel <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda fajnie jednak chyba sie nie skusze bo nie lubie ciast z masami

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie zawsze musi byc lekko i zdrowo, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. OMG, Bee! *-* To ciasto jest fantastyczne! W składzie ma same pyszności, a wszytskie razem to musi być totalne niebo... Poczęstwowałabym się jedenym kawałeczkiem, albo nie, od razu dwoma! :P

    OdpowiedzUsuń
  13. me gusta:D mamy podobne gusta smakowe jeżeli chodzi o desery, wiem to:D!

    OdpowiedzUsuń
  14. nie jestem fanka bananów, ale kawałka Twojego ciasta na pewno bym nie odmówiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mniammm! u mnie podobnie wygląda 3 bit, ale robię bez bananów i bez mascarpone. Twoj przepis mnie bardzo zaciekawił, zapisuję go do zrobienia, bo wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie ideał. Uwielbiam takie słodkie i masiaste ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze chciałam to zrobić i coraz bardziej się do tego przekonuję po twoim wpisie :D

    OdpowiedzUsuń
  18. patrząc na skład tego ciasta i na jego wygląd aż chce się jeść - coś czuję, że przypadnie mi do smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  19. od dawna za mną chodzi:) muszę w końcu zapisać na liście"pilne" ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. musi być obłędne <3 wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  21. nie mogę oderwać wzroku od tego ciasta! *.*

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jestem zdania, że deser to jest deser, musi być słodki i kaloryczny, już taki jego urok, więc mi odpowiada :) Jeśli jest strasznie słodkie to po prostu je się mniejszą porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super Ci wyszło! Cudnie i zachwycająco!
    U mnie dziś w kuchni także zapach banofee pie, ale wersja ekspresowa Jamiego Olivera (opublikuję w przyszłym tygodniu), z moją modyfikacją (na czekoladowym spodzie).
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. potwierdzam, że to rewelacyjne ciasto. nieziemsko słodkie, ale właśnie dzięki temu boskie :) ja robiłam wersję czekoladową - krówkę połączoną z rozpuszczoną czekoladą. i bez mascarpone.. no cóż, czas na podejście nr 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O rany, wygląda... szałowo! I straaaasznie słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  26. słodko i kalorycznie... tak jak lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow, ale smakowicie wygląda! ;))

    OdpowiedzUsuń
  28. wszystkie najlepsze smaki zebrane w jednym cieście! ;)
    cuuudo ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oh yum. That looks awesome. I love the softness of the caramel and the chocolate contrasting the cracker crust mmm. Looks delicious!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ależ to przecudnie wygląda.. a ja próbuje ograniczać słodycze ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. wygląda pycha i kiedyś się nawet przymierzałam do zrobienia ale... poza mini problemem, którym jest całkowita nieobecność masy krówkowej we włoskich supermarketach (mogłabym coś wykombinować z cukierków toffee pewnie), nie cierpię bitej śmietany! ale z dodatkiem mascarpone już bardziej mi się podoba :) wędruje do mojej listy przepisów do zrealizowania :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Na pewno wypróbuję ten przepis. Mascarpone w formie deseru jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  33. obłędnie wygląda, i ten dodatek mojego ukochanego mascarpone :) muszę się w końcu wziąć i zrobić

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam pytanie co to są za herbatniki digestiwe-proszę o odpowiedź dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie oto cisteczka:
      https://jedzonkowo.files.wordpress.com/2010/03/digestive.jpg
      moża je spotkać lepiej zaopatrzonych sklepach, ale inne kruche cisteczka też się sprawdzą. Kiedyś robiłam z bardziej popoularnych cisteczek holenderskich (http://www.e-commerce.pl/LU-Polska-Holenderskie-herbatniki,32879.html) i też wycszło ;)

      Usuń
  36. musiałam dodać 2 jajka do tych herbatników i płatków, bo inaczej było by na maxa sypkie i chyba nic by mi z tego nie wyszło oO kremu z mascarpone nie słodziłam, ciasto i karmel już same w sobie są słodkie, zobaczymy jakie będzie w smaku - wylądowało na całą noc w lodówce;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...