czwartek, 26 lipca 2012

Makaron z łososiem. Ekspresowy i zdrowy/ Healthy pasta with smoked salmon


 Kolejny makaron, znowu z lososiem, jednak tym razem w szybszej i lzejszej wersji( az moznaby powiedziec, ze dietetycznej). Nawet nie ma śmietany ani sera. Bo losoś i szpinak to duet tak idealny, że nic mu do szczęścia więcej nie trzeba.

The next pasta, again with salmon, but this time- faster and lighter. There is no even cream or blue cheese. So perfect is the duet of spinach and salmon, that it dosesn't need any extras.
 

Składniki( na 2 porcje)/ ingredients( 2 servings)
- 2 porcje pełnoziarnistego spaghetti/ 2 portions wholewheat spaghetti
-ok.300 g mrożonego szpinaku/ 10oz. frozen spinach
-kopiasta łyżka gęstego serka/ 2 Tbls cream cheese
-100-gramowe opakowanie wędzonego łososia/ 3,5oz. smoked salmon
-sól, pieprz i czosnek( z solą ostrożnie, bo łosoś często jest bardzo słony)/salt, pepper and garlic

Makaron ugotować, najlepiej al dente. Szpinak rozmrozić na patelni, dodać przyprawy i lekko poddusić. Wyłączyć ogień, dodać serek i łososia, dokładnie wymieszać i połączyć z makaronem

Cook pasta (al dente would be the best). Defrost spinach, add spices and simmer it for a while. Take it off from the cooker, add cream cheese and salmon, combine well with pasta. 




21 komentarzy:

  1. W sumie racja.. może nie potrzeba dodatków. Jeśli mówisz że bez śmietany smakowało równie dobrze jak z to może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem przekonana, że nawet bez śmietany było pyszne, w końcu do łososia to już nic nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpinak i łosoś, jedno z najlepszych połączeń. ;) Na pewno spróbuję. Może jeszcze dziś, bo łosoś czeka... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Popieram ten zestaw. :) Szczególnie w towarzystwie makaronu pełnoziarnistego. Zgłodniałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste, szybkie i taaaaaaakie pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. i u mnie króluje dosyć często, uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się ten makaron... chociaż nie jadłam łososia wędzonego- nie mogę się skusić- to na pewno smakowało by mi takie danie, wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko wyglada, ale i jest pyszne :D koniecznie sprobuj wedzonego lososia, ja od kiedy zjadlam pierwszy raz, nie wyobrazam sobie gotowania bez niego ;)

      Usuń
  8. Kocham makaron, kocham z mamą łososia, szpinak owszem dobry, ale keidy odpowiednio przyrządzony.
    Muszę! Zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj robię!
    I cieszę się, że wróciłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasciwie to wracam dopiero w powniedzialek wieczorem, publikowane teraz dania sa jeszcze przedwyjazdowe ;)

      I mam nadzieje ze makaron posmakuje :)

      Usuń
  10. O tak, losos i szpinak to dobrana para. I jeszcze czosnek do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam lososia! ale jakos nigdy nie probowalam go dodac do makaronu! ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. ja bym jeszcze ciut gałki muszkatołowej dodała, ale tak tyciunię, na czubku noża :D

    OdpowiedzUsuń
  13. smacznie! no i samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  14. też tak masz z bladością?
    ja nie wiem, co mi się stało - to chyba wina dłuuugiego unikania słońca.
    Cała moja rodzina opala się dość szybko i w miarę mocno - miałam kiedyś tak samo.
    Dopiero w liceum przechodząc fazę emo i wampirów ze zmierzchu (o matko) zamarzyło mi się być absolutnie bladą i...zaczęłam szczelnie unikać promieni słonecznych.
    No i po 3 latach zaowocowało. >.<
    teraz nie mogę opalić się ni trochę

    łososia kocham w każdej postaci, jednak z makaronem jeszcze go nie testowałam, to musi być serio dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. makaron ze szpinakiem <3 uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam łososia, chociaż przyznam szczerze dawno nie gościł w moim jadłospisie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przepraszam za głupie pytanie,
    jaki serek?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie głupie, kto pyta nie błądzi ;)
      Zwykle gdy piszę gesty serek mam na myśli naturalny, zmielony twarożek- taki jak na sernik: np. twaróg aksamitny dr.Oetkera, albo Twarożek Śmietankowy Presidesnt( ten najczęściej bo jest dostępny w opakowaniach 200 i 300-gramowych, nie tylko w wersji "wiaderkowej")

      Usuń
  18. Pyszne, szybkie danie na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...