środa, 13 czerwca 2012

Pełnoziarniste rabarbarowe placuszki. Bez jajek.



Sezon na rabarbar powoli chyli się ku schyłkowi, a ja dopiero teraz zaczynam dostrzegać walory tego warzywa (?). Na szczęście babcia znalazła czas, żeby zrobić mi kilka słoików dżemu, którymi będę mogła ratować się przez resztę roku ;) Jednak póki mam dostęp do wersji świeżej, staram się wykorzystać go na maxa. Ostatnio pojawił się u mnie na stole w formie placuszków. Bez jajek, bo się skończyły ( stąd pragnę pozdrowić kogoś z domowników, najprawdopodobniej siostrę, kto po wykorzystaniu ostatniego nie wyrzucił opakowania, tylko odłożył z powrotem do lodówki, dając mi złudną nadzieję że dysponuję przynajmniej jednym ;p). Musiałam improwizować- dałam po prostu więcej mąki, maślanki i przyznam że chyba wyszło to tym plackom na dobre. Były idealne. Pulchne, puszyste- takie jak lubię najbardziej.

Składniki( na 2 porcje takich grubasków jak na zdj)
-50 g mąki pełnoziarnistej(ok. 4 czubate łyżki)
-30 g mąki pszennej puszystej(ok 2,5 łyżki)
-150 ml maślanki (3/5 szklanki)
-małe jabłko lub pół dużego
-4 łodygi rabarbaru (można zastąpić kilkoma łyżkami dżemu)
-po pół łyżeczki sody i proszku do pieczenia
-szczypta cynamonu

Pokrojony rabarbar dusimy w garnuszku aż zmięknie(można włożyć go po prostu na chwilę do mikrofali). Mąki mieszany z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem, dolewamy maślankę i dokładnie miksujemy. Dodajemy pokrojone w drobną kostkę jabłko oraz rabarbar i delikatnie mieszany( ale nie tak żeby mus rabarbarowy całkowicie połączył się z masą- najpyszniejsze są takie kwaśne "kupki"). Na rozgrzanej patelni( u mnie z odrobiną masła) smażymy placuszki.


Podałam z truskawkami, kremowym serkiem i domowym dżemem truskawkowym, delikatnie oprószone cukrem pudrem, co idealnie przełamało kwaskowatość rabarbaru. Polecam w takiej wersji ;) 



haha, zerknęłam na Durszlaka, a tu wpis się łapie aż na 4 akcje ;D

17 komentarzy:

  1. bardzo fajne ;] a że bez jajek? no, nie pomyślałabym.

    OdpowiedzUsuń
  2. powiedz Ty mi koniecznie! jakim cudem Ci takie puszyste i grube wyszły?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym znała jakąś cudowną zasadę, żeby nie opadały to bym ją opatentowała ;D tym razem się udało, a w sumie tak robiłam po raz pierwszy, więc jeśli i następnym razem z tego przepisu mi wyjdą, to dopiero będzie znaczyło że działa ;)

      Usuń
  3. mi zawsze opadają;(

    zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No ślicznie wygladają nie powiem ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dość, że rabarbarowe, to jeszcze z truskawkami! Boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no właśnie, mi się taka strrraaasznie marzyła bo zwykle piekę gigant ciacho na weekend, rodzina, znajomi em trochę zjedzą, a potem przez caaałyyy tydzien muszę sobie radzić z pozostałościami i jedynie obchodzić się smakiem przy cudownych, nowych przepisach znaleziionych w sieci, no bo ''przecież mam jeszcze ciasto do wyjedzenia''. >.< i tak o to, będę mogła w końcu realizować się, bez resztkowych i budżetowych problemów :D

    a keksówka z allegro, wpisz sobie 'mini keks' to wyskoczą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeglądnełam na szybko całego bloga, świetne przepisy! Będę obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę da się i jakie pulchne i zdrowe, muszę sobie wkrótce zrobić, a rabarbar rośnie mi na ogródku całe wakacje :D :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Puszyste, owocowe, też takie lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie śniadanko, to się rozumie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, ja zrobiłam je wczoraj na kolację wyszły mi 4 piękne i puszyste placuszki. Były rewelacyjne, rabarbar rozpływał się w ustach. Posmarowałam je powidłem węgierkowym mojej mamy i było to najlepsze połączenie jakie przyszło mi kosztować w ostatnim czasie. Rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze ze smakowaly, swietny pomysl z dodatkiem powidel ;)

      Usuń
  12. Porwała bym z chęcią od Ciebie takiego placka!:)
    Ps:
    Dziękuję za udział w akcji!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...