wtorek, 26 czerwca 2012

Omlet w stylu greckim



 Szczerze mówiąc, ani w Grecji, ani w żadnym innym okolicznym kraju z takim omletem się nie spotkałam, jednak składniki od razu skojarzyły mi się z lekką, śródziemnomorską kuchnią. Pieczone bakłażany skropione oliwą, grillowane koktajlowe pomidorki, kilka oliwek, odrobina fety... też czujecie ten południowy klimat? Ponieważ w te wakacje nie planuję podróży w tamte regiony, zaserwuję sobie jego namiastkę w domowym zaciszu, przy kuchennym stole.


Składniki( na jedną porcję)
-2 jajka
-płaska łyżka mąki pełnoziarnistej
-1/3 bakłażana
-kilka oliwek
-kilka pomidorków koktajlowych
-kawałek fety
- odrobina oliwy(u mnie Extra Vergine Monini)
-garść parmezanu
-sól, pieprz, bazylia

Zacząć od przygotowania bakłażana- pokroić go w plastry, osolić i odstawić na pół godziny. PO tym czasie układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przy pomocy pędzelka smarujemy oliwą i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok. 20 min. Na ostatnie 10 minut pieczenia dołożyć pokrojone na połówki pomidorki( w wersji na szybko można po prostu podsmażyć bakłażany i pomidorki na patelni). W międzyczasie zrobić omlet- jajka roztrzepać z mąką, doprawić i usmażyć na rozgrzanym teflonie. Na połówce omletu ułożyć bakłażana, pomidorki, oliwki i fetę, złożyć na pół i posypać parmezanem.







16 komentarzy:

  1. zaraz wskoczyło mi na mysl, że musze wypróbować.. a po chwili już miałam ochote na wariacje z tym bakłażanem i feta... och -świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie pyszne jest to nadzienie. Wywaliłabym tylko parmezan :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, tak, tak! W punk trafiłaś w moje smaki :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. jak on tak smakuje jak wygląda, to ja go zamawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie lubię oliwek, mają taki dziwny smak, ale resztą nie pogardzę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi głównie o nutellę i czekoladę.
      Wiem, masło zdrowe i pyszne;)

      Usuń
  6. pyszne ! zapisuję w zakładkach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak smakowicie to wygląda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł na omleta, ale trochę go zmodyfikuje i przyrządzę taki z kurczaczkiem <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm niebo w gębie :) Już się czuję jak w jakiejś greckiej tawernie jak patrzę na zdjęcia Twojego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oliwki i feta od razu kojarzą mi się z Grecją :) Super pomysł, nie pomyślałabym o bakłażanie w omlecie i też chcę jechać w jakieś ciepłe klimaty, ale to będę planować po wynikach egzaminów... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham greckie smaki, z wyjątkiem oliwek i baraniny (jako że nie jem mięsa)...
    omlet sprzedany, jutro robię na lunch, ale oliwki dorzucę tylko w porcji dla mamy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...