piątek, 15 czerwca 2012

Najlepszy makaron ever!



Aż nie wiedziałam jak zatytułować posta- bogactwo smaków zawartych w tym makaronie nie zmieściłoby się w tytule ;) Ten przepis to moja całkowita improwizacja- dodałam po prostu wszystko, co lubię najbardziej a efekt przeszedł moje oczekiwania! Teraz mam ochotę przyrządzać go w kółko, aż mi się znudzi.... Z resztą nie będę się rozpisywać, spróbujcie sami, a może pokochacie go tak, jak ja ;D


Składniki( na 3 porcje)
-3 porcje makaronu( u mnie pełnoziarniste penne)
-duża pierś z kurczaka (ok.250 g)
-spory kawałek sera pleśniowego np.Lazur (ok.70 g)
-duża garść suszonych pomidorów
Propozycja Ekożerców
-garść żurawiny
-1/3 szklanki śmietanki kremówki( ok.80 ml)
-150 g mrożonego szpinaku( najlepiej takiego nierozdrobnionego)
-garść uprażonych orzechów włoskich

Makaron ugotować. Na patelni rozmrozić szpinak, doprawić solą czosnkową, odstawić na bok. Kurczaka doprawić delikatnie czosnkiem i chilli, smażyć na teflonie. Gdy się zarumieni, dodać śmietankę i pokrojony ser. Mieszać do czasu aż ser sie rozpuści i sos zgęstnieje. Następnie część sosu odłożyć na talerzyk, a do tego pozostałego na patelni dodać makaron, szpinak, pomidory, żurawinę i makaron. Dokładnie wymieszać. Przełożyć na talerze, polać odłożonym sosem i posypać orzechami. 



23 komentarze:

  1. nieźle obfity! jakie urozmaicenie składników. ale za to jakie smaki! musi smakować cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  2. To i mój najczęstszy makaronowy zestaw idealny :) Choć orzechy wolę nerkowca albo pistacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wierzę, że najlepszy - wszystko idealnie się komponuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ileż tu pyszności na jednym talerzu :) Zapowiada się smakowicie :) Widzę też tu mój ulubiony szpinak, dlatego zapraszam Cię serdecznie do mojej akcji kulinarnej "Czas na szpinak 2!" Szczegóły u mnie na blogu: kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2012/05/Zaproszenie-do-akcji-kulinarnej-Czas-na-szpinak-2.html lub na durszlaku: www.durszlak.pl/akcje-kulinarne/czas-na-szpinak-2 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również szpinak jest jednym z ulubionych warzyw ;D dziękuję za zaproszenie, wpis dodany do akcji ;)

      Usuń
  5. Makaron wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O.o ! Mniaam, muszę go zrobić, takie składniki muszą się wspaniale łączyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znakomite połączenie. Uwielbiam sosy z sera pleśniowego :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile wynosi u Ciebie jedna porcja makaornu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo różnie, zależnie od dodatków. Generalnie wolę mniej makaronu, a więcej tego z czym go podaję ;) w tym przypadku było to chyba koło 60-70 g suchego.

      Usuń
  9. wygląda znakomicie, a w smaku domyślam się, że mistrzostwo:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wierzę, że jest pyszne bo wygląda super, dziś w lidlu tydzień włoski, kupię jakiś dobry makaron i też zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  11. tak, musiał być przepyszny. i pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglada super, na pewno go wyprobuje :D ostatnio ciagle mam ochote na makaron

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam, jest naprawdę świetny! Tak jak nie lubię sera pleśniowego typu lazur, to tutaj mi w ogóle nie przeszkadzał[użyłam gorgonzoli]. Baaardzo dziękuję za przepis:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :)

      Usuń
  14. 1/3 paczki szpinaku,ale ile ta paczka waży?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze kupuję takie po 450 g
      Ale słuszna uwaga, z rozpędu zapominałam, że są dostępne tez inne, już edytuję wpis :)

      Usuń
  15. Trzeba przyznać - wygląda mega! I skład też bardzo zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zrobiłam! Jest przepyszny!!!:)) Dziękuję za cudowny przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...