wtorek, 5 czerwca 2012

Na osłodę- Sernik butterscotch


 Przygotowałam go z myślą o imieninach mojej mamy. Jako że obchodzone były w oststnią sobotę, ciasto siłą rzeczy przemianowane zostało na "przekąskę kibica" ;) W kilkunastoosobowym rodzinnym gronie do ostatniej chwili kibicowaliśmy naszym rodakom, w przerwach między akcjami sięgając po kolejne kawałki. Mecz jak wiadomo przegraliśmy, ale słodycz w ustach nieco przełamywała gorycz porażki.



Bo jest to ciasto zdecydowanie przeznaczone dla fanów słodkości. Jako że u mnie w domu wszyscy uwielbiają smaki typu toffi, nie było osoby której by nie smakował. Jeśli macie podobny gust do mnie (czyli kupując w Macu McFlurry nie wahacie się ani chwili przy wybraniu karmelu i ani wam w głowie uczucie przesłodzenia) to jest to coś zdecydowanie dla was ;D

  
Składniki( na tortownicę 24 cm)

Spód:
-190 g ciasteczek Digestive w czekoladzie
-30 g płatków owsianych
-60 g masła
-30 g masła orzechowego
-łyżka brązowego cukru

Masa:
-750 g twarogu sernikowego ( u mnie śmietankowy President)
-80 g drobnego cukru
-50 g ciemnego cukru muscovado
-3 jajka
-2 łyżki mąki pszennej
-aromat waniliowy
-80 g dowolnych orzechów
-150 g krówek

Polewa:
-60 g ciemnego cukru muscovado
-10 g białego cukru
-60 g masła
-2 łyżki śmietanki kremówki

Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik nastawić na 160 stopni. Przygotować spód- ciasteczka pokruszyć, wymieszać z płatkami owsianymi i cukrem. Wlać roztopione masła, ponownie wymieszać. Wysypać na spód tortownicy, ugnieść palcami.
W dużej misce zmiksować twaróg, jajka, cukier i aromat. Wsypać mąkę, posiekane krówki i orzechy, dokładnie wymieszać. Powstała masę wylać na ciasteczkowy spód. Piec 45-50 min.
 Gdy sernik trochę przestygnie przygotować polewę- w garnuszku roztopić masło z cukrem i śmietanką, zagotować i mieszać do połączenia się składników. Odstawić do wystygnięcia. Gdy masa zgęstnieje, polać nią sernik. Można udekorować kawałkami krówek i orzechami.




8 komentarzy:

  1. Pyszny sernik!
    To również moje smaki i na pewno skorzystam z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wprawdzie nie lubie ultraslodkich deserow, za to ide o zaklad, ze Mezczyzna za taki sernik dalby sie pokrajac ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędny! Szczególnie, że sama również jestem za wyższością karmelu i tofi nad czekoladą ;) Kojarzy mi się z karmelow-orzechowym brownie z Coffee heaven - nieprzyzwoicie słodki i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carmel Brownie Tower z CH to zdecydowanie najlepsze ciasto świata! ;D

      Usuń
  4. przepis dla mnie:) ja wręcz ubóstwiam toffi:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pochwała słodyczy. Już go kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaczny kąsek :) uwielbiam podobne ciasta :))))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...