wtorek, 22 maja 2012

Tagliatelle z kurczakiem i suszonymi pomidorami



Kilka wpisów na blogu już za mną, a nie pojawił się jeszcze makron, co mnie samą zdziwiło biorąc pod uwagę jak często pojawia się u mnie na stole. Na słodko, na słono, w zapiekankach lub podany klasycznie- uwielbiam w każdej postaci.Tym razem w nieco lżejszej wersji, tradycyjny śmietanowy sos został zastąpiony "odchudzonym" jajeczno-jogurtowym, co bynajmniej nie umniejsza jego walorom smakowym. Z resztą spróbujcie sami ;)

Składniki(na 2 średnie porcje):
-120 g makronu tagliatelle( u mnie z Lubelli "5 ziaren" )
-150 g piersi z kurczaka
-ok. 120 g gęstego serka(u mnie pół na pół jogurt naturalny Zott i śmietankowy President, nie może być kwaśny czy wodnisty!)
-jajko i żółtko
-kilka suszonych pomidorów
-garść tartego parmezanu
-sos sojowy
-sól, pieprz i czosnek

Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, polewamy 3 łyżkami sosu sojowego, mieszamy i odstawiamy na co najmniej 0,5 h. Po tym czasie nastawimy gotowanie makronu i przygotowujemy sos: dokładnie mieszamy serki/jogurty z jajkami i żółtkiem, przyprawiamy sola, czosnkiem i pieprzem. Na patelni podsmażamy kawałki kurczaka, zmniejszamy gaz i dodajemy makaron, sos i pokrojone pomidory. Mieszamy parę minut do czasu aż sos zacznie się ścinać(wtedy od razu ściągnąć patelnie z gazu). Przekładamy na talerze i posypujemy tartym parmezanem.

6 komentarzy:

  1. Mam ochotę na taki makaron...

    A z ciekawości, używasz wagi kuchennej, czy odmierzasz na oko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam wagi, w odmierzaniu na oko jestem beznadziejna- byłabym gotowa dorzucić do makronu 0,5 kg kurczaka myśląc, że to 100 gram, albo 20 g sera myśląc że daję 150 ;p

      Usuń
  2. potrzebuję dzisiaj takiej kolacji, tylko kto mi zrobi :(?
    Danie przepiękne i takie apetyczne!!
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaron jest cudownym wynalazkiem, pasuje do tylu rzeczy, że można jeść codziennie. Fajne smaki, szukałam takiego 'chudszego' połączenia, wiesz dlaczego ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. ślinka pociekła, moje klimaty ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. ojjj zjadłabym, gdyby tylko było mnie stać na kurczaka :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...