wtorek, 8 maja 2012

Pełnoziarnista pizza z bananami i masłem orzechowym


Pamiętam jak parę lat temu będąc z tatą na wycieczce rowerowej wstąpiliśmy na pizzę. Tradycyjnie zamówiliśmy "4 sery", ale potem podczas przeglądania menu rzuciła nam się w oczy jedna, szczególna pozycja- pizza na słodko. Z nutellą, bananami i serkiem mascarpone. Jak moglibyśmy nie spróbować? Potem nikt nie chciał mi wierzyć, że coś takiego istnieje. Więcej! że istnieje i jest pyszne. No "bo jak to? słodka pizza?"
A przecież w gruncie rzeczy pizza jest jak naleśniki, dobre zarówno na słodko jak i wytrawnie, bo całość tworzą dodatki. Dlatego ostatnio robiąc swoja domową wersje najpopularniejszego fast-foodu postaniwiłam zrobić ją w tej mniej popularnej,słodkiej odsłonie wykorzystując przy tym najbardziej lubiane przeze mnie składniki- masło orzechowe, banany i orzechy. I jak to się mogło nie udać? ;)

Ciasto(na jedną cienką pizzę o średnicy ok.23 cm)
-pól szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
-pół szklanki maki orkiszowej
-szczypta soli
-łyżeczka cukru
-1/3 opakowania suchych drożdży
-łyżka oliwy
-1/6 szklanki ciepłej wody

Suche składniki(mąki,drożdże,sól i cukier) dokładnie wymieszać i powoli dolewając wody z oliwą zagniatać ciasto. Im dłużej, tym lepiej ja wyrabiałam chyba ponad 10 min. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok.1,5 h.
Pozostałe składniki:
-3 lub 4 spore łyzki masła orzechowego
-2 banany
-orzechy włoskie i laskowe(lub inne które lubicie)
-miód

Gdy ciasto wyrośnie, cieńko rozwałkowac je na blaszce( ja uzywałam tortownicy, żeby mieć idealne koło) wyłożonej papierm do pieczenia i lekko natłuszczonej oliwą. Dokładnei posmarowac małsem orzechowym, ułożyc plasterki banana i posypac orzechami. Piec ok. 15 min w piekarniku nagrzanym do 220 stopni(długość pieczenia zależy od grubości pizzy, najlepiej obserwować, kiedy się rumieni). Można polać miodem. Z podanych składników wychodzi 6 średnich kawałków. Może nie są duże, ale nawet jeden wystarczy żeby zaspokic ochote na mało orzechowe( w moim przypadku na krótko ;p)




5 komentarzy:

  1. pyszności! na pewno kiedyś wypróbuję <2+1
    kurczę tak się cieszę, że trafiłam na twojego bloga (o ile cię z nikim nie mylę -BeeSweet?;) to pamiętam jak na v. zawsze miałaś super pomysły na potrawy i czekam na przepis na makaron z szynką, orzechami i serem pleśniowym!

    -tu queen jak coś, nie wiem czy pamiętasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, tak to ja, BeeSweet. Oczywiście, że cie pamiętam! ;) a przepis na makaron postaram się wrzucić w najbliższym czasie ;)

      Usuń
  2. A ile dać swieżych drożdży ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś, jak robiłam używając świeżych drożdży to na taka ilość(ok 130 g) mąki dałam ok 15 g i wyszło ;) tylko wtedy trzeba przygotować wcześniej zaczyn

      Usuń
  3. Pizza na słodko? Co do tego nie jestem przekonana. Ale sam fakt, że jest na niej masło orzechowe, już diametralnie zmienia sytuację. Przepis brzmi i wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...