środa, 16 maja 2012

Orzechowy pudding z kaszy manny



Obiecałam sobie, że następny post będzie bez orzechów. Jakaś odmiana w końcu musi być. Poza tym zauważyłam, że moje zapasy znacznie się zmniejszyły i nie wiem czy wytrzymają do jesieni... Jednak kiedy zobaczyłam na blogu Emmy przepis na to cudo, nie mogłam się powstrzymać, żeby go nie zrobić. Moje uzależnienie wygrało ;p ale muszę przyznać, że to śniadanie było warte złamania silnej woli. Ukochanym tostom Elvisa urosła konkurencja.

Składniki:
-szklanka mleka
-2 płaskie łyżki kaszy manny
-łyżka masła orzechowego(czubata)
-łyżeczka otrębów
-2 łyżeczki miodu
-łyżeczka kakao
-kardamon( u mnie młynek "przyprawa do kaw i deserów" w skład którego wchodzi kardamon i wanilia)
-dodatkowo: dowolne orzechy, popping z amarantusa, łyżka musli( u mnie domowa granola)

Mleko zagotowujemy, wsypujemy kaszę manną. Mieszamy, aż zgęstnieje. Zmniejszamy gaz, dodając masło orzechowe, otręby, kardamon, miód i kakao rozpuszczone w odrobinie mleka. Mieszamy do połączenia się składników. Ściągamy z gazu, przelewamy do miseczki i odstawiamy na noc do stężenia do lodówki.
Rano posypujemy orzechami, poppingiem, musli, ew.polewamy miodem jesli ktoś lubi słodkie( ja tak ;). To się nazywa śniadanie idealne ;D

8 komentarzy:

  1. aaaa cudowny!!
    do zrobienia w najbliższej przyszłości
    mam ogromny zapas orzechów włoskich z tamtego roku z ogródka i tak leżą te orzechy i nikt ich nie używa, ale nadszedł właśnie moment, który położy temu kres!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładny blog i super zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A moze coś z płatkami ryżowymi ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nigdy jeszcze płatków ryżowych nie próbowałam. Chyba zakupię w najbliższej przyszłości, a wtedy na pewno wrzucę przepis ;)

      Usuń
  4. Rewelacyjny przepis! Jak dobrze, że tu trafiłam - tyle pyszności!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smaczne, ja jeszcze nigdy z kaszą nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...