piątek, 13 grudnia 2013

Mięso mielone z dynią i bananem



Połączenie składników bardzo nietypowe i sama byłam ciekawa, co właściwie z tego wyjdzie( tak, tak liczyłam się z możliwością szybkiego odmrożenia jakiegoś gotowca w razie gdyby okazało się niezjadliwe). Na szczęście nie musiałam grzebać w zamrażarce w poszukiwaniu czegoś alternatywnego bo danie okazało się przepyszne. Aromatyczne, ostre, ale z delikatną nutą słodyczy. A do tego zdrowe i gotowe dosłownie w kilka minut( to jedno z tych "wrzuć składniki na patelnię i podsmaż"). Idealne na szybki obiad po pracy czy ciężkim dniu na uczelni

Składniki( 1 porcja)
[inspiracja]
- ok. 120 g mielonego mięsa*
-pół cebuli
-pół szklanki dyniowego puree
-3/4 banana
-1 łyżeczka musztardy
-1 łyżka wiórków kokosowych
-1/4 szklanki wody( można dać mniej, jeśli puree z dyni było rzadkie)
-olej kokosowy( lub jakikolwiek inny tłuszcz)
-sól, pieprz, czosnek i cynamon do smaku

Na niewielkiej ilości oleju podsmażyć posiekaną cebulkę. Gdy się przyrumieni, dodać mięso. Smażyć, aż nie będzie surowe. Dodać musztardę, wiórki kokosowe, dyniowe puree i 1/2 rozgniecionego banana. Dokładnie  wymieszać, dodać przyprawy i trochę wody dla lepszej konsystencji. Dusić kilka minut.
Podawać z podsmażonymi plasterkami banana.
U mnie jako dodatek także brukselka z płatkami migdałowymi.

*Najlepsza byłaby wołowina i to własnoręcznie zmielona. Ja z powodu braku maszynki( oraz chęci i czasu) użyłam gotowego mięsa wieprzowego mielonego 99% z szynki



Ach, jak tęsknię za okresem, gdy obiad jedzony o godzinie 16 nie musiał być fotografowany przy świetle żarówki...

9 komentarzy:

  1. Wow ! Co za połączenie smaków , ja bym się chyba nie odważyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujące połączenie, gratuluję pomysłowości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaszalałaś, Bee ;) Bardzo ciekawe połączenie. Odważne, ale spróbowałabym go. Ufam Twoim przepisom ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo, to chyba najdziwniejsze połączenie jakie w życiu widziałam :P
    Wierzę Ci na słowo, że pyszne, ale sama nie wiem, czy chciałabym się przekonać :P

    OdpowiedzUsuń
  5. wooowww odważne połączenie:D sama jestem ciekawa jak to smakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pełen odjazd ;). Muszę spróbować, bo wcześniej takich połączeń unikałam :).

    OdpowiedzUsuń
  7. ...i mielonymi migdałami? Czy nie? Z mielonym mięsem, serio? Póki nie weszłam do końca w to nie wierzyłam ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam autora oraz czytelników do wzięcia udziału w konkursie świątecznym na najlepszą potrawę.

    Szczegóły konkursu wraz z nagrodami (zapas przypraw) na stronie:

    www.nps-mix.pl/konkurs

    OdpowiedzUsuń
  9. Niech się spełnią Bożonarodzeniowe życzenia,
    Te trudne i łatwe do spełnienia.
    Niech się spełnią te duże i małe,
    mówione głośno lub nie mówione wcale.
    Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...